- Szczegóły
- Kategoria: Różne
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! z siedzibą w Warszawie informuje o następujących zamówieniach publicznych:
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
Fundacja Think! jest polską organizacją pozarządową działającą od 2007 r. Więcej informacji znajdą Państwo w zakładkach menu.
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
Zapraszamy do zapoznania się z działaniami podejmowanymi przez Fundację Think! oraz jej partnerów. Proszę wybrać odpowiedni obszar z menu.
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
Nauczycielom, edukatorom, ale także uczniom i studentom polecamy zapoznanie się z publikacjami elektronicznymi poświęconymi nowoczesnej edukacji. Większość z nich składa się na serię THINK! - Wirtualną Bibliotekę Nowoczesnego Nauczyciela i Ucznia. Mają one charakter praktycznych poradników, które pomagają nauczycielom i edukatorom skuteczniej nauczać, zaś uczniom podpowiadają, w jaki sposób mogą dziś wykorzystać potencjał urządzeń cyfrowych do pogłębiania wiedzy i umiejętności.
Wszystkie publikacje dostępne są poprzez sklep internetowy EDUSTORE.EU.
Format elektroniczny publikacji: ePUB i/lub PDF.
Polecamy szczególnej uwadze:
Szkoła pierwsza klasa? Poradnik dla rodziców sześciolatków, luty 2014. Jesteś rodzicem sześciolatka i zastanawiasz się, co wziąć pod uwagę, by twoje dziecko znalazło się w dobrze przygotowanej placówce? Ten poradnik przybliży ci realia szkoły i obszary, którym warto się w niej przyjrzeć. Pamiętajmy, że nie tylko sześcio- czy siedmiolatek musi być gotowy do szkoły, ale przede wszystkim to szkoła musi być przygotowana na przyjęcie najmłodszych uczniów.
45 minut. Praktyczny poradnik dla nauczycieli języków obcych, październik 2013. Dziś znajomość języków obcych to podstawa sukcesu - szkoła powinna zapewniać uczniom naukę języków obcych na wysokim poziomie. Trudne jest to do osiągnięcia, jeśli skupimy się na standardowych dialogach i nauce gramatyki, a nie na doskonaleniu sztuki komunikowania się i czerpania z kultury kraju, którego język poznajemy. Może czas na głębokie przemyślenie modelu nauczania języka obcego? O tym właśnie jest ten poradnik.
Technologie są dla dzieci. Poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, wrzesień 2013. Od najmłodszych lat powinniśmy uczyć dzieci, że otaczające je technologie nie służą tylko do gier i zabaw, ale także wspierają uczenie się i rozwój. O tym właśnie jest ten e-book z serii Think!, którego autorką jest Jolanta Okuniewska, nauczycielka ucząca w szkole podstawowej w Olsztynie. Jest to pierwsze na rynku polskim opracowanie poświęcone rozwojowi kompetencji cyfrowych i społecznych uczniów klas I-III, przygotowany z myślą o nauczycielach wczesnoszkolnych.
Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów, luty 2013 oraz Mobilna edukacja. (R)ewolucja w uczeniu (się) - poradnik dla osób uczących się, luty 2013. Te dwa e-poradniki mają na celu wypełniać lukę w świadomości nauczycieli oraz pokazywać, w jaki sposób, używając w nauczaniu aplikacji w telefonach i tabletach, można budować w Polsce Cyfrową Szkołę, a jednocześnie rozwijać uczniów, studentów, słuchaczy, pogłębiać ich wiedzę i umiejętności. Chociaż dotyczą tego samego zagadnienia, zostały opracowane z różnych punktów widzenia i różnią się podejściem oraz opisywanymi narzędziami. Dla dyrektorów szkół, nauczycieli akademickich i nauczycieli wszystkich przedmiotów szkolnych - to lektura obowiązkowa.
Mapy Myśli. Poradnik dla osób uczących się, luty 2013. Jednym z powszechnych dziś problemów osób uczących się jest zapamiętywanie informacji. Z pomocą przychodzi tu metoda Map Myśli. Poradnik pokazuje, w jaki sposób budować Mapę Myśli, aby dokonać selekcji informacji, wybrać te, które należy zapamiętać. Pokazuje zestaw popularnych błędów oraz podpowiada, jak należy ich unikać. Wyjaśnia, w jaki sposób można "rozebrać" trudny tekst z podręczników oraz przełożyć go na zapis łatwo przyswajalny dla mózgu. Publikacja bogata w ilustracje ukazujące kolejne etapy budowania Mapy Myśli.
Metoda WebQuest. Poradnik dla nauczyciela, luty 2013. WebQuest jest jedną z metod nauczania, której popularność rośnie od kilku lat. Wynika to z tego, że metoda ta została opracowana na potrzeby edukacji z wykorzystaniem internetu - a taka jest już standardem w szkołach. Poradnik jest próbą kompleksowego opisania metody wraz z praktycznymi poradami i odniesieniami, które mogą pomóc w jej popularyzacji w obszarze edukacji, tak szkolnej, jak i pozaszkolnej czy ustawicznej. Na bazie osobistych doświadczeń autorów, pokazuje, w jaki sposób metoda ta może być osadzona w praktyce szkolnej, pokazuje cele i zasady konstrukcji WebQuestu, dobre i złe praktyki, przykłady z Polski i zagranicy.
Języki bez belfra. Poradnik dla osób uczących się, luty 2013. To szczególna publikacja, dzięki której nauka języków obcych (a może i ojczystego) może stać się prawdziwą przyjemnością, wręcz czynnością naturalną, taką samą jak oddychanie czy jedzenie. Zazwyczaj nauka okazuje się być przyjemniejsza, jeśli uczymy się jednocześnie dobrze się bawiąc. O zabawach z nauką języka w dużej mierze opowiada ten e-poradnik. Jest to więc doskonała lektura dla osób, które chcą skutecznie i wzmocnić swoje kompetencje językowe bez przeznaczania sporych kwot na różne kursy doszkalające.
O motywowaniu do uczenia się i pracy nad sobą. Poradnik dla nauczyciela, kwiecień 2013. Nauczyciele zastanawiając się nad sposobami motywacji uczniów do uczenia się, pytają głównie, jak to robić, jak dotrzeć do ucznia? Próbujemy udzielić odpowiedzi na te pytania. Poradnik został opracowany z myślą o wspieraniu działań inspirujących, doradczych i innowacyjnych nauczycieli ? aby innym doradzać, pomagać, trzeba przecież samemu być zmotywowanym.
Programowanie wizualne dla każdego. Przewodnik po Scratch, marzec 2013. Coraz więcej ekspertów zajmujących się nowoczesną edukacją dowodzi, że w bieżącym stuleciu brak podstawowych umiejętności programowania oznaczać będzie po prostu kłopoty na rynku pracy - coraz więcej zawodów, nawet tych niezwiązanych z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, wymagać będzie od nas odpowiedniego zaprogramowania urządzeń komputerowych, aby mogły skutecznie wykonywać nasze polecenia. To nie jest już tylko nowy trend w technologii komputerowej, lecz raczej zwyczajna, powszednia, cyfrowa rzeczywistość. Tymczasem niewiele osób wie, że ma do dyspozycji doskonały i darmowy program Scratch, za pomocą którego można uczyć programowania już małe dzieci w klasach I-III. Pomocą może służyć właśnie ten przewodnik.
Jakich pilnych zmian potrzebuje polska szkoła? Propozycje ekspertów, czerwiec 2013. Jest to oryginalna próba określenia katalogu i hierarchii potrzebnych zmian w polskiej edukacji (szeroko rozumianej), dokonana przez osoby mające związek z edukacją, ale w różnych dziedzinach. Wypowiadali się rodzice, nauczyciele, pracownicy uczelni wyższych, działacze organizacji pozarządowych, urzędnicy i przedsiębiorcy, a nawet byli ministrowie edukacji. Zostały tu zgromadzone postulaty różnego rodzaju i różnej wagi, ale wszystkie zawierają propozycje konkretnych zmian. Publikacja ta jest zaproszeniem do debaty, jakie wysyłamy do rządzących polską oświatą na wszystkich poziomach decyzyjności (także w samorządach lokalnych).
Zdolne dziecko. Pierwsza Pomoc. Poradnik dla nauczycieli i rodziców, 2012. Istnieje wiele publikacji zawierających teoretyczne ujęcie zagadnienia zdolności, inteligencji i twórczości dzieci i młodzieży. Ich mnogość odzwierciedla zresztą do pewnego stopnia mnogość samych teorii. Materia zagadnienia jest trudna i jak dotąd psychologom i pedagogom udało się uzyskać jednomyślność jedynie w niewielu kwestiach. Z doświadczeń autorów wynika, że osobom na co dzień pracującym z uczniami zdolnymi bardziej niż spójna teoria i gruntowne wyjaśnienie zjawiska potrzebna jest praktyczna pomoc, porady i sugestie odnoszące się bezpośrednio do sytuacji, które napotykają w domu czy w szkole. Z tą myślą przygotowywany został ten poradnik.
Zapraszamy do lektury!
- Szczegóły
- Kategoria: Różne
Welcome to the Think! Foundation.
Think! Foundation (full name: THINK! Knowledge Society Foundation) was established in 2007 in Warsaw, Poland. It is a non-profit non-governmental organisation majoring in the fields of social communications and education. In October 2013 it merged with another Polish non-profit foundation, the Education Now Foundation, and further operates under the brand name of the Think! Foundation.
Think! Foundation was established by people with unique experience in education. Its founders have designed and implemented dozens of educational programs for schools and adults; at local and nationwide levels.
The aim of the Think! Foundation is supporting the development of young people and adults through educational programs and information and communication technologies. Among others we:
- design and implement innovative forms of learning (e-learning, m-learning) through various educational programs and initiatives (with broad use of ICT in line with the SAMR concept);
- strengthen and develop 21st Century competences among society members (incl. planned use of ICT tools and mass media);
- support entrepreneurship of young people and assist them on their path to own company;
- monitor global trends in education and develop analytical work for the development of the education system in Poland.
The most important target groups for Think! Foundation are students at schools and universities, and teachers.
Our primary fields of interest are:
- economic, financial and entrepreneurship education
- consumer and civic education
- teachers' training and development
- digital education
- development (evolution) of the education system
Operations:
In cooperation with the Citi Foundation and the Kronenberg Foundation, we run one of the largest economic education program for youth - Saving Week Poland (since 2007). In years 2016-2018 it was expanded and now focus on both economic education and entrepreneurship of youth (yet named Saving Week - Youth Entrepreneurship Program). As a result of that we have helped to establish already 24 new companies led by young entrepreneurs. We are also active in the area of coding and ICT education. As the operator of the program, we help the Orange Foundation Poland to run SuperCoders nationwide educational initiative addressed to primary schools across Poland. We are also co-organiser of large nationwide series of conferences for teachers INSPIR@CJE. Every year over 700 teachers participate in our inspirational events for innovative educators. Currently we run several projects financed from EU programs.
We focus a lot on multimedia educational content and virtual learning. We often use movies, blogs, multimedia presentations, e-learning courses on a mass scale. We have a library of over 1000 educational movies created by students. In the past we have been using edutainment programs in cooperation with mass media to get to public opinion with economic education issues. We know how to use the potential of social internet and ICT tools to communicate educational message to the society.
Think! Foundation is also active on the international level. We are a part of the European consortium of organisations that help to develop the European Comission's portal for consumer education: www.ConsumerClassroom.eu. One of ERASMUS program, EDUSPACES 21, where Think! was the Partner in the consortium, was granted the title of "success story" by a panel of experts from the Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture of the European Commission. We used to present results from Polish economic and financial education programs during many international conferences (eg. Warsaw, Gdańsk, New Delhi, Moscow, Volgograd, Washington, Toronto). We are open to enter new programs and initiatives on the international level.
In co-operation with the Superbelfrzy (Superteachers) nationwide informal group of teachers (over 300 across Poland) - we organise training courses for teachers and develop their ICT and communication competences. The idea of the training is based on sharing of knowledge and experience, from active expert teachers to other active teachers.
***
We presented our achievements in various international conferences and seminars:
2007 - New Delhi - Citi & FT conference - "Edutainment in Action or how to use modern channels of communication for effective financial education of the society"
2008 - Washington D.C. - OECD & US Department of Treasury International Conference on Financial Education - "Financial Edutainment in Action"
2008-2011 - Brussels - European Commission's Expert Group on Financial Education
2009 - Moscow - World Bank & Prince of Wales Business Leaders Forum - Financial Literacy Seminar - "Financial literacy in Poland"
2009 - Washington D.C. - World Bank & OECD Workshop on Measuring Financial Capability and the Effectiveness of Financial Education - "Financial education and media"
2011 - Moscow - World Bank & Ministry of Finance of the Russian Federation workshop on "Financial Education and Financial Literacy Program in the Russia Federation" - "International Experience in Financial Literacy: Designing and Implementation" and "Financial Literacy in Practice"
2011 - Toronto - OECD & FCAC conference on financial literacy, workshop "Social marketing and communication tools: How can we apply them to improve the design of financial education programs?"
2014 - Volgograd - World Bank & Ministry of Finance of the Russian Federation, seminar "Improving Financial Literacy: Best Practices and Perspectives"
***
Feel free to contact us if you need consultancy, expertise, education strategy development:
Marcin Polak, Think! Foundation,
biuro (at) think.org.pl, +48-607 652 089