Fundacja Think!

Dobiega końca V edycja Tygodnia dla Oszczędzania

Akcja społeczna Tydzień dla OszczędzaniaPonad 40 tysięcy uczniów z całej Polski zaangażowało się w obchody tegorocznego Tygodnia dla Oszczędzania, ucząc się, jak mądrze zarządzać swoimi osobistymi finansami. W ponad 250 szkołach ponadpodstawowych odbyły się zajęcia dotyczące zrównoważonego domowego budżetu, inwestowania oraz oszczędzania.

Sądząc po ilości uczniów i nauczycieli, którzy zaangażowali się w tegoroczny projekt, można powiedzieć, że Tydzień dla Oszczędzania, organizowany przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy, cieszy się z roku na rok coraz większą popularnością.

Z nadesłanych przez nauczycieli raportów i zdjęć możemy dowiedzieć się, jak kreatywnie szkoły podeszły do obchodów, organizując w szkole poza zajęciami także konkursy, wystawy gazetek, przedstawienia, happeningi czy spotkania z reprezentantami różnych banków. Uczniowie na różne sposoby zdobywali praktyczną i przydatną w życiu wiedzę na temat założenia konta, planowania osobistego budżetu, sposobów oszczędzania i inwestowania oraz konsekwencji zadłużania się.

W ramach TDO zorganizowane zostały cztery konkursy promujące systematyczne oszczędzanie:

  • konkurs na gazetkę szkolną online Finanse bez tajemnic: uczniowie tworzyli stronę internetową z tekstami i multimediami dotyczącymi głównych zagadnień tegorocznej edycji TdO. W konkursie wzięły udział 73 zespoły uczniowskie.
  • konkurs na projekt poduszki finansowej: zadaniem uczniów było nadesłanie zdjęcia wykonanej przez nich poduszki finansowej. W konkursie, który trwał od 9 października do 7 listopada, wzięło udział 30 zespołów.
  • konkurs na film Masz to jak w banku: uczniowie kręcili film promujący rachunek oszczędnościowy. W konkursie, który trwał od 14 listopada do 9 grudnia, wzięło udział 9 zespołów.
  • konkurs na projekt karty płatniczej: zadaniem uczniów szkół ponadpodstawowych było zaprojektowanie karty bankomatowej. Do indywidualnego konkursu przystąpiło 82 uczniów.

Projekt Tydzień dla Oszczędzania wpisuje się z dużym sukcesem w bieżącą pilną potrzebę edukacji finansowej młodych ludzi. Dzięki formule projektu zyskują nauczyciele, otrzymując gotowe narzędzia do przeprowadzenia lekcji, wsparte ciekawymi multimediami, a także uczniowie, ucząc się poprzez zabawę i mając szansę na zdobycie cennych nagród w konkursach.

Wszystkich zainteresowanych tematyką oszczędzania i przedsiębiorczości odsyłamy na portal www.tdo.edu.pl, zrozumfinanse.pl, a także na Facebooka do fanpage Edufinanse oraz prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej bloga (http://blogiceo.nq.pl/mlodziprzedsiebiorczy/).