Młody e-lider
- Szczegóły
- Kategoria: Projekty
- Opublikowano: 01 luty 2019
Projekt Młody e-lider (nr projektu POWR.03.01.00-00-T080/18-00) współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020, Oś priorytetowa III: Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju. Instytucja pośrednicząca: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Okres realizacji projektu: od 01.01.2019 do 30.06.2022.
Wartość projektu: 3 834 169,00 zł. Wkład Europejskiego Funduszu Społecznego: 3 719 143,00 zł.
Cele Projektu Młody e-lider:
- Rozwój oferty Uniwersytetu Szczecińskiego w zakresie realizacji trzeciej misji, przyczyniającej się do rozwoju kompetencji kluczowych, odpowiadających potrzebom rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa, realizowany przy współpracy z organizacją pozarządową - Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy "Think!".
- Podniesienie kompetencji 3672 osób: dzieci i młodzieży w wieku 7-19 lat z obszarów: cyfrowego, przedsiębiorczego i ekonomicznego.
- Zainspirowanie grupy docelowej projektu do podejmowania kształcenia na poziomie akademickim, co skutkuje większymi możliwościami zawodowymi, a więc zapobiegnie wykluczeniu społecznemu oraz cyfrowemu.
- Objęcie działaniami osób z niepełnosprawnościami - 2% uczestników projektu.
Nasze działania:
1. WARSZTATY Z KOMPETENCJI CYFROWYCH
Tematyka obejmuje:
- PROGRAMOWANIE bez użycia urządzeń cyfrowych (programowanie offline) - aktywności offline z przedmiotów oraz przejście do programowania online z zastosowaniem aplikacji tabletowych, platform internetowych, a także robotów edukacyjnych i płytek elektroniczno-mechatronicznych służących do nauki programowania.
- KREATYWNOŚĆ ONLINE - technologia wspierająca proces uczenia. Poznanie aplikacji, programów, platform, które służą do samodzielnej nauki lub wspierają zdobywaną w szkole wiedzę i ćwiczą posiadane umiejętności.
- EDUKACJA MEDIALNA i BEZPIECZEŃSTWO W SIECI - elementy edukacji medialnej i wyszukiwania informacji, kształtowanie umiejętności świadomego, krytycznego, odpowiedzialnego i selektywnego korzystania z różnych źródeł informacyjnych. Zagadnienia bezpieczeństwa w sieci; kodeks pożądanych zachowań w sieci (netykieta), zasady używania sprzętu (BHP i e-uzależnienia).
Dla wszystkich uczestników Programu będą do dyspozycji kursy e-learningowe w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych.
- CZAS TRWANIA WARSZTATÓW dla jednego zespołu klasowego:
W szkołach: 3 spotkania tematyczne po 3 godzin lekcyjnych, 1 spotkanie tematyczne po 1h w szkole, - Warsztaty dwudniowe na Uniwersytecie Szczecińskim - 4 tematy po 3 h - łącznie 12 godzin lekcyjnych zajęć.
MIEJSCE: Szkoła zgłoszonego oddziału klasowego i Uniwersytet Szczeciński.
2. WARSZTATY Z KOMPETENCJI PRZEDSIĘBIORCZYCH
Celem warsztatów z przedsiębiorczości będzie nabycie wiedzy z zakresu zarządzania projektami oraz kształcenie u młodzieży szkolnej postawy przedsiębiorczej w życiu i pracy.
Proponowana problematyka warsztatów:
- rozwój kompetencji przedsiębiorczych uczniów, przygotowanie ich do aktywnego poszukiwania swojego miejsca na rynku,
- odkrywanie motywacji, pasji, zainteresowań, które mogą stać się podstawą samodzielnego podejmowania różnych inicjatyw,
- rozwój dodatkowych kompetencji miękkich np. społecznych, interpersonalnych, komunikowania się, prezentowania swojego zdania, pomysłu, rozwiązania.
- metodologia projektu: nauka przez działanie; określenie potrzeb, możliwości, celów oraz sposoby ich realizacji; analiza i opracowanie planu działania, budżetu; podejmowanie decyzji, wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji projektów.
Dla wszystkich uczestników Programu będą do dyspozycji kursy e-learningowe w zakresie rozwoju kompetencji przedsiębiorczych.
CZAS TRWANIA WARSZTATÓW dla jednego oddziału klasowego: 4 bloki tematyczne po 2 godziny lekcyjne i 5 bloków tematycznych po 4 godziny lekcyjne - łącznie 28 godzin lekcyjnych.
MIEJSCE: Uniwersytet Szczeciński
3. WARSZTATY Z KOMPETENCJI EKONOMICZNYCH
Warsztaty dotyczą problemów współczesnej gospodarki. Mają na celu wskazanie, jak zmienia się współczesna gospodarka i wyposażenie młodych ludzi w podstawy wiedzy z ekonomii. Wykłady i warsztaty prowadzone w sposób innowacyjny, przy wykorzystaniu nowoczesnych metod dydaktycznych (gry, symulacje komputerowe oraz wysoko wyspecjalizowane laboratoria), łączą elementy zagadnień ekonomicznych, zarządczych, finansowych, logistycznych i marketingowych, osadzonych również w realiach gospodarki Pomorza Zachodniego.
Uczestnicy rozpoznają problemy dotyczące procesów gospodarczych, w tym:
- w skali mikro (przedsiębiorczość i innowacyjność),
- funkcjonowania giełdy papierów wartościowych,
- zarządzania projektami,
- systemu bankowego,
- zarządzania procesami,
- roli reklamy, badań marketingowych oraz autoprezentacji.
CZAS TRWANIA WARSZTATÓW: 5 bloków po 2h i 4 bloki po 4 bloki po 2h, łącznie 18 godzin lekcyjnych dla jednego zespołu klasowego.
MIEJSCE: Uniwersytet Szczeciński.
4. PIKNIK INNOWATORÓW
Piknik Naukowy Innowatorów dedykowany uczniom szkół podstawowych i średnich oraz Rodziców. Wydarzenie to będzie miało na celu pracę uczniów nad innowacjami, aby ocenić ich efektywność. Procesy innowacyjne będą dotyczyć branży chemicznej i OZE.
CZAS TRWANIA WARSZTATÓW: 2 pikniki w ciągu roku
MIEJSCE: Uniwersytet Szczeciński
Zapraszamy wszystkich chętnych do przesyłania zgłoszeń poprzez stronę https://mlodyelider.wzieu.pl/.
Lider projektu:
Partner projektu:
DOKUMENTACJA PROJEKTU:
1. Oświadczenie uczestnika projektu / (.doc)
2. Formularz zgłoszeniowy uczestnika / (.doc)
3. Deklaracja uczestnictwa w projekcie / (.doc)
4. Regulamin uczestnictwa w projekcie / (.doc)