Aktualności

Podsumowanie VI edycji Tygodnia dla Oszczędzania

Akcja społeczna Tydzień dla OszczędzaniaSzósta edycja akcji społecznej Tydzień dla Oszczędzania w 2012 r. zakończyła się sukcesem, angażując blisko 170 szkół z całej Polski. Dwie trzecie biorących w akcji nauczycieli nadesłało raporty, z których możemy dowiedzieć się, jak kreatywnie szkoły podeszły do obchodów, organizując w szkole obok zajęć dydaktycznych także konkursy, wystawy gazetek, przedstawienia czy happeningi. Uczniowie na różne sposoby zdobywali praktyczną i przydatną w życiu wiedzę na temat założenia konta, planowania i zarządzania osobistym budżetem, dopasowania sposobów oszczędzania i inwestowania do osobistych potrzeb oraz konsekwencji zadłużania się. Zasięg akcji wzmocniony został kampanią medialną, dzięki której z wiedzą na temat oszczędzania i finansów osobistych zetknęło się ponad 2 miliony osób.

Blogowe arcydzieła nagrodzone

Interaktywna Mapa PrzemianUczestnicy konkursu blogowego w ramach projektu Interaktywna Mapa Przemian, udowodnili, że umiejętność korzystania z nowych technologii i internetu w połączeniu z pracowitością, pasją i społecznym zaangażowaniem mogą dać niezwykłe rezultaty - czego dowodem są ich serwisy poświęcone zmianom, jakie zaszły w naszym kraju dzięki Funduszom Europejskim.

Naucz się oszczędzać

Akcja społeczna Tydzień dla OszczędzaniaPaździernik miesiącem... Tygodnia dla Oszczędzania :-). Zapraszamy zatem nauczycieli i uczniów do udziału w kolejnej edycji akcji społecznej Tydzień dla Oszczędzania. W tym roku szczególną uwagę zwrócimy na kształtowanie umiejętności zarządzania własnymi pieniędzmi i analizę ofert instytucji finansowych, co pozwoli nam ostrożniej inwestować nasze pieniądze.

Zapraszamy do Interaktywnej Mapy Przemian

Interaktywna Mapa PrzemianPodróżując po kraju, regionie czy nawet najbliższej okolicy widzimy, że Polska zmienia się na naszych oczach. Ale gdyby śledzić tylko doniesienia medialne, można popaść w pesymizm. Ciągle słyszymy, że "wszystko" w Polsce idzie w złym kierunku, że marnujemy środki unijne, że nie potrafimy wykorzystać szansy na rozwój. To nie jest prawda! Uczniowie i nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych, którzy włączą się w realizację projektu Interaktywna Mapa Przemian udowodnią, że nasz kraj pięknieje i rozwija się!

III edycja Mapy Przemian już wkrótce

Interaktywna Mapa PrzemianJest nam miło poinformować, że w 2012 r. będziemy kontynuować projekt Mapa Przemian. To będzie już trzecia edycja projektu, w którym pokazujemy poprzez działania młodzieży, w jaki sposób pięknieje nam nasz kraj dzięki finansowaniu funduszy europejskich.

Europejski portal edukacji konsumenckiej

Consumer Classroom - europejski portal edukacji konsumenckiejW 2003 roku Komisja Europejska uruchomiła prace nad europejskim portalem edukacji konsumenckiej DOLCETA (www.dolceta.eu), który miał być platformą dostarczającą wiedzy konsumentów we wszystkich krajach członkowskich na temat podstawowych praw i obowiązków wynikających z umowy kupna-sprzedaży. Przez wiele lat portal rozwijał zasoby we wszystkich oficjalnych językach EU (także w polskim). W 2010 roku Komisja Europejska podjęła decyzję o przebudowie portalu w kierunku medium bardziej interaktywnego